"وقف" راهکاری مهم برای حمایت از محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:وقف در حوزه پیشگیری از آلودگی هوا،نگهداری محیط زیست و تأمین آب و غذا برای حیات وحش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وقف باید بر اساس نیازهای روز جامعه باشد، گفت:وقف در حوزه پیشگیری از آلودگی هوا، نگهداری محیط زیست و تأمین آب و غذا برای حیات وحش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به گرامیداشت دهه وقف که از پانزدهم تا بیست و چهارم آبان ماه است ،افزود: 21 آبان ماه به عنوان روز "وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت" نامگذاری شده است.

اکبری از وقف به عنوان یکی از مهمترین و بهترین راه‌های حمایت از محیط زیست نام برد و گفت: وقف بر اساس نیازهای روز جامعه شکل می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: گسترش مسائل و مشکلات زیست محیطی از قبیل کمبود آب، خشکسالی، از بین رفتن پوشش گیاهی و جانوری، افزایش بی‌رویه استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف از جمله نیازهای اساسی و مهم  جامعه امروز است که باید برای رفع آن توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت:رفع معضلات و مشکلات زیست محیطی که در جامعه امروزی گریبان گیر انسانها شده تنها از عهده یک دستگاه دولتی بر نمی‌آید و در این راستا می‌توان از ظرفیت وقف بهره گرفت.

اکبری افزود:در این راستا لازم است با فرهن گسازی، آموزش و تبلیغات در رسانه‌های جمعی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی عموم نقش وقف در حفاظت از محیط زیست تبیین شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به مواردی از وقف در محیط زیست شامل تأمین آب و غذا برای حیات وحش گفت: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت در استان و وجود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و خشکسالی‌های مستمر در استان، تأمین آب و غذا در برخی از زیستگاه‌ها اجتناب ناپذیر شده است. 

وی افزود: با توجه به معضل گرد و غبار در استان و کاهش پوشش گیاهی، کاشت درخت به عنوان یک وقف می‌تواند مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/غ

وقف یکی از مهمترین و بهترین راه‌های حمایت از محیط زیست

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار